Mosaert en MINI België, Frankrijk, Luxemburg en Zwitserland bundelen hun krachten en kondigen hun samenwerking aan. De gemeenschappelijke waarden elegantie, creativiteit en duurzaamheid zijn de bouwstenen van deze nieuwe creatieve dialoog tussen MINI en het creatieve label van Paul van Haver (Stromae), Coralie Barbier, en Luc Van Haver. 

De kern van de samenwerking draait om drie pijlers: duurzaam materiaalgebruik, elegante designs en een creatieve visie. Dit zijn drie belangrijke waarden die MINI en mosaert delen. Al meer dan een jaar geleden gingen het iconische Belgische label en het iconische Britse merk een dialoog aan, op zoek naar nieuwe raakvlakken tussen de wereld van creativiteit & design en de auto-industrie.

 Installation I 

“We zijn erg trots om onze krachten te bundelen met het mosaert label, omdat zij onze visie op creativiteit en duurzaamheid delen”, legt Pierre Jalady, Vice President en Head of MINI region Europe uit. "Met zijn vele originele creaties op uiteenlopende gebieden als muziek, video en mode heeft het label een sterke internationale reputatie opgebouwd.
Wie mosaert kent, weet ook dat het veel belang hecht aan een minimale footprint en elegantie - kwaliteiten die ook het MINI merk kenmerken. Van meet af aan voelden beide partijen zich op dezelfde golflengte zitten en konden de creatieve lijnen van het ambitieuze project snel worden uitgezet.”
“Wanneer wij in zee gaan met een ander merk is het zeer belangrijk voor ons dat we dezelfde waarden delen en een gemeen-schappelijke visie hebben”

Installation II - OUT SOON

MINI is vanaf het begin een duurzaam concept geweest: ontworpen in het midden van de oliecrisis, was het een gezinsauto die maximale ruimte en rijplezier bood en tegelijkertijd het gebruik van materialen en hulpbronnen minimaliseerde. De klassieke Mini liet zien hoeveel meer je kon doen met minder - nog voordat iemand het over duurzaamheid had. 
Meer doen met minder' was een belangrijk aspect in die tijd en is daarom een integraal onderdeel van de MINI mentaliteit sinds de begindagen van het merk.
Mosaert werkt zelden samen met andere merken. "Wanneer we met een ander merk in zee gaan, is het voor ons heel belangrijk dat we dezelfde waarden en een gemeenschappelijke visie delen", vertelt Paul Van Haver (Stromae).  "MINI past perfect in dit kader. Beide merken leggen de nadruk op elegantie, creativiteit en duurzaamheid. MINI en mosaert passen dus perfect bij elkaar, en we zijn ervan overtuigd dat deze nieuwe samenwerking het begin zal zijn van een groot avontuur.”
De verhaallijn van MINI x mosaert is officieel van start gegaan met de publicatie van een eerste videohoofdstuk op hun respectievelijke kanalen eerder vandaag. De dialoog die zij voeren, elk vanuit hun eigen achtergrond, moet leiden tot een inspirerende uitwisseling tussen de wereld van de mode en de automobiel.

Installation III - OUT SOON

Client: BMW / MINI
Agency: TBWA
Production Company: MAKE
Creative Director: Willem Van den Hoof
Producers: Lore Desmet & Femke Timmers
Director: Wim Bonte
DOP: Christophe Vanhoutte
1st AC: Pieter Geerardyn
Gaffers: Roel Tanghe & Wouter Vanachte
Grip: Pieter Gaelens
Art Director: Zara Van Den Bergh
Styling and MU: Leonie Gysel
Sound-operator: Kim Deveu
Editor: Joris Willems
Grading: Joost Van Kerckhove
Soundmix: Nicolas Van Ruysevelt
TV-installation: Vidi-square

Submit
Thank you!
Back to Top