Tijdens De Vlaamse Week tegen Pesten lanceert Ketnet ook een campagne om ouders te sensibiliseren voor cyberpesten. Pesten wordt steeds minder zichtbaar. Online kan het blijven doorgaan. Dag en nacht. Daarom maakt Ketnet een opvallende en emotionele campagne waarin dit fenomeen wordt aangekaart. Zo nodigen we ouders, leerkrachten, vertrouwenspersonen,... uit om over pesten te praten met kinderen.

Ketnet - S.T.I.P It - Directors Cut


Online pesten is niet altijd zichtbaar. Erover praten helpt het stoppen.
“Maar vaak blijven onze acties, en de voortrekkersrol die Ketnet speelt om pesten de wereld uit te helpen, nog steeds onder de radar bij de volwassenen”, vertelt Hanne Laureys, brand manager bij Ketnet. “Het is belangrijk dat we ook dit jaar de ouders en de grootouders, dus zoveel mogelijk volwassenen, betrekken in ons verhaal.

Daarom lanceren we ook een campagne die vooral naar hen gericht is. Een campagne waarmee we de positieve impact die ze kunnen hebben in dit moeilijk thema benadrukken. Want ze zijn een essentieel onderdeel voor een pestvrije samenleving.”

“Het was zo al geen makkelijk jaar voor kinderen en het wordt nog even tandenbijten"

Client: Ketnet / VRT 
Agency: Lucy 
Production: Fledge 
Producer: Diederik Jeangout 
Line-Producer: Francis Bosschem
Director: Sidney Van Wichelen 
D.O.P: Maxime Desmet 
Offline & Online Editor: Joris Willems 
VFX: Studio Plankton 
Sound: Gregory Caron 
Grading: Xavier Dockx

 _
Submit
Thank you!
Back to Top